XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

KAPITULU HONEN EGITURA Sarreran ere aipatu dugu, baina berriro errepikatzeak ez du kalterik egingo, alegia, ezin dela isolatu entzumenaren hezketa, erritmo, ahots eta musika-tresnen bidezko hezketatik.

Kapitulu honetan, lau urteko haur baten entzumena lantzeko proposamen bat aurkezten dugu: 1.- Entzumena ipuinez lantzen: Astoa, zakurra, oilarra eta katua.

Entzumena lantzeko bitartekoak ugariak izanik, hemen, adibide gisa, hain ezaguna den Bremengo musikalariak ipuineko pertsonaietan oinarritu gara: Astoa, zakurra, oilarra eta katua.

Izan zitekeen beste edozein ipuin, baina azken batean ipuin hau ala beste bat izatea aitzakia bat besterik ez da lortu nahi dugun entzumen-hezketa bideratzeko.

Ipuin honen inguruan bada, relaxamendu giroa eta mugimendu giroak kontrajarriaz, norberaren gorputzeko soinu-iturriak bibentziatzen dira (arnasketa, bihotz-taupadak, ukimeneko bibrazio-sentipenak, erresonantziak, oihartzunak, etab.), barneko entzumen-ahalmena potentziatuz.

Baita ere, gorputzaren atal ezberdinak bibentziatzen joango gara (hanka-puntak, oinak, belaunak, gerria, etab.).

Ipuinaren inguruan beti, begiak zapi batez estalirik ditugula, itsu-itsukako jolasak proposatzen dira.

Jolas hauek bide ditugularik, espazioaz jabetzen goaz eta gure inguruko soinuak barneratzen ditugu (basoko soinuak, animalienak, haize, trumoi... gelako soinuak, instrumentuenak, etab.) 2.- Hizkuntzaren entzumena lantzen: Tonu-egiturak lantzen.

Inguruko soinuak bibentziatu ondoren, hizkuntzaren soinu-munduan murgilduko gara.

Oraindik ez gaitu arduratu behar hainbeste kontzepturen edukinak, hemen hizkuntz expresioaren musikalitatea eta fonema batzuren artikulazioen pertzepzioa lantzen gabiltza.

Atal hau lantzeko, joko fonematiko batzuk proposatzen ditugu, lehen ipuina proposatzen genuen bezala.